sobota, 13 grudnia 2014

Moc nowych książek! Przedświątecznie


Co prawda rzuciłam się w wir zajęć szkolnych i przygotowań do majowej matury, ale to nie znaczy, że zaniedbuję wszystko, co jest z tym związane! Staram się znaleźć ten złoty środek i móc bez przeszkód dzielić czas między szkołę i bloga. Niestety, znajomi też się dopominają kilku chwil mojego cennego czasu ;). W każdym razie, od dłuższego czasu mam w planach ograniczenie wydatków na tylko te książki, które chcę mieć od dawna. Stwierdziłam, że koniec z impulsywnymi zakupami. No i... cóż, prawie się udało.



Zaczniemy od słupka po lewej, od góry, Lekko Stronniczy zostanie na koniec (wszystkie okładki pochodzą ze strony empik.com, chyba że podpis stanowi inaczej):


Zaginiona dziewczyna Gillian Flynn – nagroda w konkursie w Fanbooku na najlepszą recenzję powieści dla kobiet (wykorzystałam fragmenty recenzji powieści pani Lingas-Łoniewskiej)
Ja o tej książce nie słyszałam zupełnie nic, choć okładkę kojarzę, bo widziałam w kinie, jak byłam na premierze Kosogłosa (reż. Francis Lawrence). Ale podobno, jak powiedziało mi kilka osób na Facebooku, historia bardzo genialna, niesamowita i po prostu cudowna, więc być może w okolicy świąt się za nią wezmę, bo zależy mi na obejrzeniu filmu. W końcu gra tam Ben Afflec, a od czasu Operacji Argo całkiem go lubię ;)




Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Eryk Mistewicz – egzemplarz recenzencki od portalu interia360.pl
Idealny poradnik, szczególnie dla osób, które choć trochę znają środowistko Twittera. Publikację mam już za sobą, recenzję możecie już czytać w zakładce kultura na stronie interia360.pl, a wkrótce też na blogu. Powiem tylko, że jeśli się zastanawiacie nad tą książką, pędźcie do sklepu!




Okładka ze strony:
zakladnik-ksiazek.pl

Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął Jonas Jonasson – Carefour (14,99 PLN)
Po pierwsze – spore poczucie humoru musieli mieć rodzice autora, o ile to jest jego prawdziwe imię i nazwisko. Po drugie – film na podstawie tej historii był bardzo szeroko komentowany i podobno to bardzo dobra komedia, więc pomyślałam, że chyba warto zapoznać się z tą książką. Po trzecie – tylko 15 zł! Książka w miękkiej, filmowej okładce kosztowała ok. 40 zł, a mi udało się dostać tę w twardej, chociaż starszej oprawie za ponad połowę mniej!







Całkiem przyjemna lektura, która w zamyśle skierowana jest chyba do młodszych czytelników. Ja się świetnie przy niej bawiłam, choć dzieckiem już raczej nie jestem, a szczegółową moją opinię na temat tej książki już mogliście przeczytać.




Jego Wysokość Longin Marcin Prokop – promocja 3 za 2 na znak.com.pl (26,40 PLN)
Okładka przyciągała mnie jak magnes odkąd ujrzałam ją na wystawie w Empiku w Złotych Tarasach w Warszawie. Zapowiadała dobrą zabawę oraz możliwość poznania czyjegoś życia. W dodatku kogoś, kogo często widzimy w telewizji i kto wydaje się chyba jedną z najbardziej sympatycznych osób na świecie. Chcę sprawdzić, czy tak rzeczywiście jest i mam nadzieję, że ta książka mi to umożliwi.





Flirtując z życiem Danuta Stenka w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim – promocja 3 za 2 na znak.com.pl (0,00 PLN)
Ten zakup mogę umotywować tym, że pani Stenka zawsze w moich oczach była (i nadal jest) osobą niezwykle interesującą i inteligentną, poza tym również to jedna z bardziej szanowanych przeze mnie polskich aktorek. Dlatego ta publikacja to dla mnie pozycja obowiązkowa, jeśli chcę poznać ją nieco bardziej i nie tylko poprzez komercyjne wywiady w gazetach dla pań.




Obywatel Stuhr. Z Jerzym i Maciejem rozmawia Ewa Winnicka Jerzy Stuhr, Maciej Stuhr, Ewa Winnicka – promocja 3 za 2 na znak.com.pl (33,90 PLN)
Trailer i opisy filmu Jerzego Stuhra Obywatel bardzo mnie zaintrygowały i chociaż niekoniecznie chce mi się iść do kina, by go obejrzeć (wiecie, ten wszędobylski popcorn i widzowie, którzy akurat teraz znaleźli temat do rozmowy), czekam na możliwość zobaczenia go i porównania z tym, co przeczytałam na jego temat w kilku gazetach. Opinie były różne, książka ma pomóc mi je jakoś ogarnąć.



Teraz prawy słupek, od góry:


Krwawy szlak Moira Young – egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Egmont
To książka, która zaintrygowała mnie swoją okładką i wieloma pozytywnymi recenzjami, które pobieżnie przeczytałam (wiecie, żeby nie kształtować sobie opinii przed lekturą). Zobaczymy, co kryje się w tych czerwonych okładkach, ale liczę na lekturę podobną poziomem chociażby do Igrzysk śmierci. Według mnie to wysoki poziom i duże wyzwanie. Przywiozłam ją aż z Krakowa, więc liczę, że naprawdę warto.
EDIT: Skończyłam. Kocham. Polecam. ;)



Chłopcy 3. Zguba Jakub Ćwiek – egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Sine Qua Non
Nie mogła długo czekać. Pochłonęłam ją w kilka dni i od tamtej pory pracuję nad recenzją. Bo albo jest zbyt „o niczym” i zupełnie zatraca klimat książki, albo z kolei sprawia wrażenie, jakby Chłopcy nagle zmienili się w historię o charakterze funeralnym (czyli pogrzebowym – zapiszcie sobie, trudne słowo). Dlatego: kupujcie, czytajcie, nie nastawiajcie się na niewiadomo jakich lotów tekst z moją opinią.





Łatwopalni Agnieszka Lingas-Łoniewska – promocja 3 za 2 w Empiku (0,00 PLN)
Na pewno wiecie, że mam delikatnego fioła (wiem, przestarzałe określenie) na punkcie książek pani Agnieszki, więc kiedy nadarzyła się okazja, nie mogłam jej nie wykorzystać. Nie znam jeszcze tylko pięciu powieści tej autorki, a trylogia Łatwopalni zawiera się w tym spisie. Zobaczymy, czy podtrzyma moje zauroczenie.







Kłamca 1 Jakub Ćwiek – promocja 3 za 2 w Empiku (34,90 PLN)
Po a – bo to Ćwiek. Po b – bo to Kłamca, a Ola z Everyday Book zachęcała. Po c – bo to Ćwiek. Wystarczy argumentów? ;)








Kłamca 2. Bóg marnotrawny Jakub Ćwiek – promocja 3 za 2 w Empiku (34,90 PLN)
Bo skoro zakupiłam już pierwszy tom, a była promocja, to czemu miałam nie skorzystać? To Ćwiek!







Miałam ogromny dylemat, czy wziąć tę książkę, czy jakąś inną (nie pamiętam już jaką). Napisałam więc do zawsze chętnej do pomocy Oli i ona niemal od razu wskazała tę powiastkę. Króciutką, ale kilka razy nawet się szczerze zaśmiałam, więc jak najbardziej warto się zainteresować. A jeśli chcecie pełną specyfikację, zachęcam do przeczytania tego oto tekstu.




Mroczna Bohaterka. Jesienna Róża Abigail Gibbs – egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Muza
Nooo... Teraz czuję się jak seryjny morderca przed dokonaniem kolejnej zbrodni. Jakbym z pietyzmem godnym najlepszego hirurga rozcinała komuś gardło, by zobaczyć, czy przeżyje. Wiem, nieco makabryczne, ale po niewypale, jakim okazał się być pierwszy tom, zastanawiam się, czy może być lepiej. Niby teraz autorka jest bardziej dojrzała niż gdy pisała poprzednią część. Ale czy słusznie postanowiłam dać jej szansę?





Carnivia. Herezja Jonathan Holt – egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Akurat
To drugi tom całkiem przyjemnego kryminału, który miałam okazję czytać jakiś rok temu. Nie mogę się doczekać, aż po raz kolejny wyjdę wraz z bohaterami na ulice w Carnivii. Poza tym bardzo przypadł mi do gustu klimat powieści i mam ogromną nadzieję, że ta część będzie jeszcze lepsza.





I nareszcie przyszedł czas na stojącą po lewej książkę:


Mam nadzieję, że tak samo wyraźnie jak ja, słyszycie właśnie anielskie arie płynące z nieba. Nie? To coś z Wami jest mocno nie tak. Czekałam na tę książkę wiele długich tygodni i kiedy w końcu można było zamawiać na przedsprzedaży, zdobyłam ebooka. Kilka godzin i po sprawie. Potem tylko recenzja (którą Karol udostępnił u siebie na Twitterze ♥) i spotkanie w Matrasie, kiedy to zakupiłam papierowy egzemplarz, poznałam nowych ludzi i zdobyłam podpisy oraz zdjęcie ;)



Koniecznie dajcie znać, co sądzicie o tych
pozycjach! Chcę znać Wasze zdanie
i ewentualnie móc się z Wami
trochę pokłócić