niedziela, 5 października 2014

STOS z sierpnia i września


Trochę głupio wyszło, że podzieliłam wakacyjne zdobycze na dwa, ale z drugiej strony to idealnie oddaje zmianę w miejscach pobytu w tamtym czasie :) W lipcu pochłonęło mnie morze, w sierpniu – jezioro, więc część z tych ślicznych pozycji udało mi się zdobyć pomiędzy tymi dwoma wyjazdami, ale znaczna część przybyła do mnie dopiero na początku września (bo w wakacje PRAWIE w ogóle nie brałam recenzenckich i trzeba było nadrobić ;)).




Zaczynamy od lewej, od góry (wszystkie okładki pochodzą ze strony empik.com, chyba że podpis pod świadczy inaczej):




Wybraniec Marie Lu (22,90 PLN) – dzięki, o Wielki Matrasie na Centralnym w Warszawie! Zaopatrzyłam się w pozostałe dwie części Rebelianta, ale więcej nie napiszę, bo recenzja niedawno się ukazała :)






źródło



Patriota Marie Lu (22,90 PLN) – ciągle czeka, aż znajdę chwilę. Jestem ogromnie ciekawa tej części, zastanawiam się, jak autorka zdecydowała się zakończyć tę naprawdę dobrą serię, ale niestety – klasa maturalna pochłania około 80% czasu wolnego. Pozostałe 20% przeznaczone jest na siedzenie w toalecie i spanie...







W szpilkach od Manolo Agnieszka Lingas-Łoniewska (29,99 PLN) – kupiłam, jak z Marthą chodziłyśmy po Złotych Tarasach pewnego pięknego dnia. Bo nie mogłam się oprzeć po prostu. Wiecie, jak to jest :) Przeczytałam już, ale moją opinię możecie poznać tylko na Lubimyczytac.pl, bo zabrakło mi motywacji, żeby zrobić z tego w miarę spójny tekst.








Szukając Alaski John Green (24,99 PLN) – po niewypale, jakim dla mnie okazała się jego książka Gwiazd naszych wina, nie sądziłam, że sięgnę po więcej jego twórczości. Coś mnie jednak tknęło i kiedy w Carrefourze zobaczyłam całą „półkę Greena”, zerknęłam na cenę i już chwilę później dwie najnowsze (w Polsce) książki tego amerykańskiego pisarza były w moich ramionach. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.







19 razy Katherine John Green (24,99 PLN) – jw., z tym że tę powieść wzięłam też z tego względu, że w tytule ma moje imię i jestem ciekawa ;)






źródło



Pamiątka z Paryża Ewa Formella (egz. recenzencki od Autorki) – Pani Ewa skontaktowała się ze mną zaraz po opublikowaniu przeze mnie recenzji jej książki Płacz wilka i po krótkiej wymianie zdań zaproponowała, żebym poznała inne jej historie. Zgodziłam się, bo co miałam do stracenia? Przebrnęłam przez połowę i teraz (od około dwóch tygodni) przymierzam się, żeby zacząć od nowa...





źródło



Gra o tron George R.R. Martin (59 PLN) – od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem poznania tej bardzo popularnej powieści. Teraz ją mam (dzięki Empikowi i promocji „Fantastyka 3 za 2”) i uświadomiłam sobie, że poczeka sobie ona na półce przynajmniej do maja...










Unicestwienie Jeff VanderMeer (0 PLN) – zauważyłam dziwną zależność, mianowicie Otwarte zazwyczaj wydaje najbardziej popularne serie młodzieżowe, ale im dalsza część, tym seria jest gorsza. Unicestwienie zaciekawiło mnie okładką i postanowiłam sprawdzić, czy nie ma wyjątków od tej reguły. (Empik, Fantastyka 3 za 2)







Metro 2033 Dmitry Glukhovsky (39,99 PLN) – zachwalana przez wszystkich powieść w końcu zaczęła grzać miejsce na moim regale :) Jeżeli jest taka dobra, jak wszyscy mówią, będę bardzo szczęśliwą osobą. Jeśli nie – możecie się już zgłaszać na wymianę ;) (Empik, Fantastyka 3 za 2)







Elita Dominik W. Rettinger (egz. recenzencki od Wydawnictwa MIRA) – zgłosiłam się po nią już daaaawno, daaaawno temu. Kiedy ją dostałam, byłam przekonana, że wysłano mi ją przez pomyłkę i kiedy szukałam ostatniej wiadomości, żeby napisać im, że nie recenzuję niezamówionych materiałów, znalazłam własnego maila, w którym prosiłam właśnie o tę powieść. Wiecie, dzieje się w Konstancinie, obok Warszawy, może być ciekawa ;)







Przegląd Końca Świata. Blackout Mira Grant (egz. recenzencki od Wydawnictwa Sine Qua Non) – nie mogę się doczekać zakończenia tej PRZECUDOWNEJ trylogii i kiedy tylko skończę książkę od Novae Resu, którą właśnie męczę, od razu się biorę za Grant





źródło


Chłopcy 2. BANGARANG Jakub Ćwiek (egz. recenzencki od Wydawnictwa Sine Qua Non) – pierwsza część mnie absolutnie urzekła i od razu po rozpakowaniu paczki, wsadziłam książkę do torby, żeby zacząć ją czytać następnego dnia w autobusie. TO BYŁ OLBRZYMI BŁĄD! Ludzie patrzyli się na mnie, jak na wariatkę, kiedy nie mogłam się powstrzymać i parskałam pod nosem nieudolnie tłumionym śmiechem ;) Recenzja comming soon.







Tara Duncan w pułapce Magistra Sophie Audouin-Mamikonian (15 PLN) – kiedyś czytałam recenzję tej książki i była pozytywna. Poza tym wydawnictwo doskonale wie, jak zachęcić mnie do lektury. No bo który szanujący się fan Harry'ego Pottera nie sięgnie po powieść, którą reklamują: „Niektórzy nazywają Tarę Duncan siostrą Harry'ego Pottera”??? No właśnie.





Teraz środkowa kolumna, też od góry:




Kings of Leon. Sex on Fire Michael i Drew Heathley (wymiana z Agnesją) - bo stwierdziłam, że muszę się zacząć czegoś dowiadywać o zespołach, które lubię ;) W planach mam jeszcze zdobycie biografii Florence + the Machine i 30 Seconds to Mars








Złotousta diablica Jaye Wells (wymiana z Patką) - znam już wszystkie trzy poprzednie tomy tej serii i gdybym wiedziała, jak zakończy się ten trzeci, nie zdecydowałabym się na wymianę. Bo teraz po prostu nie widzę sensu czytania dalej :/








Zagrożeni C.J. Daugherty (wymiana z Patką) - recenzja już napisana, czeka na formatowanie i wstawienie, ale mogę Wam już zdradzić, że w trakcie lektury miałam, jak ten facet na zdjęciu z facepalmem przez całą Ziemię ;)









Zamknięta prawda Bartłomiej Basiura (egz. recenzencki od Wydawnictwa Novae Res) – chciałam pomóc autorowi w promocji. Bóg mi świadkiem, że miałam naprawdę dobre intencje... I teraz mam problem, bo nie wiem, czy czytać dalej, czy odesłać...









Zakręty losu Agnieszka Lingas-Łoniewska (egz. recenzencki od Wydawnictwa Novae Res) – nie będę Was tu zanudzać, o wszystkim możecie poczytać w mojej opinii tej książki ;)







Zakręty losu. Braterstwo krwi Agnieszka Lingas-Łoniewska (egz. recenzencki od Wydawnictwa Novae Res) – według mnie to najlepsza część tej trylogii. Absolutnie genialna, naprawdę. To wcale nie jest pisane pod wpływem przymusu czy różowych okularów. Tak w zasadzie, to one mają czarne oprawki ;) O wszystkim przeczytacie w moim tekście na temat tej części






Zakręty losu. Historia Lukasa Agnieszka Lingas-Łoniewska (egz. recenzencki od Wydawnictwa Novae Res) – tutaj niestety trochę sprawdziły się moje przewidywania, czyli: to dobre zakończenie, ale w sumie niekoniecznie potrzebne. Niemniej jednak z ogromną przyjemnością czytałam ostatnią część o braciach Borowskich.









Wierna Veronica Roth (egz. recenzencki od Wydawnictwa Amber) – o tej książce możecie poczytać sobie tu, a ja dodam tylko, że tej książki o Cztery czytać nie zamierzam.








W krzywym zwierciadle Maciej Stuhr (12 PLN) – felietony Stuhra to zbiorek, który zawsze chciałam mieć. Postanowiłam w ogóle przestawić się trochę na tego typu prozę – odpręża mnie ;) A książkę znalazłam w jakiejś księgarence w Zamościu





źródło



Pretty Little Liars. Skruszone Sara Shepard (36,90 PLN) – pewnie nie wiecie, ale jestem (nie)szczęśliwą posiadaczką wszystkich 13 tomów serii Shepard. I mogę się pochwalić, że CZYTAŁAM PLL, ZANIM TO STAŁO SIĘ MODNE, ale niestety, im dalej, tym gorzej. Jeżeli możecie wybierać – wybierzcie serial.









Krzyż południa. Rozdroża Jakub Ćwiek – tu nie pozostaje mi nic innego, jak uściskać za tę książkę moją kochaną „siostrę z wyboru” - Kapturka. Dzięki niej będę mogła lepiej poznać twórczość pana Ćwieka









Kochając anioła Marlene S. Olive – i tu również ogromnie dziękuję Kapturkowi, ufam jej książkowym gustom i prędzej czy później to przeczytam ;)









Bóg, kasa i rock'n'roll Szymon Hołownia, Marcin Prokop (nie pamiętam za ile, ale kupiłam razem z dwoma pozycjami poniżej za niecałe 55 PLN w Znaku) – jak już wspomniałam, zaczynam się powoli przestawiać na luźniejszą formę pisania. Zobaczymy, co z tego wyjdzie ;)










Wszystko w porządku Szymon Hołownia, Marcin Prokop – jw.










Jak zostałem premierem Robert Górski – jw., bo brakuje mi uśmiechu z byle powodu ;)






I na koniec został: KOMIKS!!! (i to w dodatku Ćwieka!)



Kłamca. Viva l'arte to również prezent od Kapturasa I tym samym pierwszy komiks dla czytelników starszych niż ci od Gigantów Kaczora Donalda (zazwyczaj oczywiście) w formie papierowej, jaki stanął na mojej półce Mimo, że jak na razie robię tylko przymiarki do przeczytania go, obrazki już widziałam – są świetne Mam nadzieję, że spodoba mi się Ćwiek w takiej formie





Zatem... To by było na tyle. Wiem, sporo tego. Obiecuję, że przestanę wydawać tyle kasy na książki (ha ha ha, robię tak co stos i jak na razie nie wyszło -.-)
A Wy coś z tego znacie, polecacie, odradzacie? I czym możecie mi się pochwalić? :)


PS. Już niedługo recenzja Zagrożonych C.J. Daugherty!