poniedziałek, 19 sierpnia 2013

TOP 10, czyli po co sięgam najchętniej

Zauważyłam, że wiele osób robi takie zestawienia, więc pomyślałam: a co mi tam! I oto przedstawiam Was dziesięć pozycji, które mogę czytać bez końca:

#10 Harry Potter i Czara Ognia J.K. Rowling

Ulubiona część z serii o Harrym Potterze. Nie wiem dlaczego, ale nigdy nie mam oporów przed czytaniem jej jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze...

#9 PLL 1. Kłamczuchy Sara Shepard

Pierwsza część już ponad piętnastotomowej serii, która zaczyna się ciąąągnąć :< Przypomina mi niewinny początek i okoliczności związane z otrzymaniem tej książki, to wahanie przed rozpoczęciem jej... <3

#8 Eve Anna Carey

Recenzja już niedługo, tylko muszę ją w końcu napisać. Genialna książka, którą można czytać i czytać. Nie trzeba znać następnych części, by ta była wyjątkowa.

#7 Wielki mistrz Trudi Canavan

Ostatni tom trylogii, którą połknęłam w ciągu kilku dni. Nie mogłam uwierzyć w tamte wydarzenia i w sumie nadal przychodzi mi to z trudem.

#6 Oskar i pani Róża Eric-Emmanuel Schmitt

Pierwsza książka o tak poważnej tematyce jak choroba śmiertelna w mojej karierze czytelniczej. Brnęłam przez nią w wieku czternastu lat. I nadal jest dla mnie czymś wyjątkowym. (Mam 17)

#5 Wybrani C.J. Daugherty

Niesamowita historia, która może się ciągnąć, a autorka i tak znajdzie coś, czym będzie mogła nas zaskoczyć. Nie mogę doczekać się polskiej premiery drugiej części, choć znam ją już w wersji oryginalnej i wiem, że będzie tak samo wyjątkowa.

#4 Kwiaty na poddaszu Virginia C. Andrews

Wzruszająca, poruszająca, tragiczna, zaskakująca... Te i wiele, wiele innych przymiotników można by przypisać tej genialnej książce, która napisana została ponad trzydzieści lat temu.

#3 W pierścieniu ognia Suzanne Collins

Moja ukochana, najukochańsza część trylogii pani Collins, która mnie zaskoczyła. I to bardzo zaskoczyła nawet. A dlaczego akurat ta? Bo jest całkowicie inna od pozostałych i nie jest monotonna.

#2 Przegląd Końca Świata: FEED Mira Grant

Polecona mi przez jedną z komentatorek mojego bloga. Genialna, oryginalna pozycja o prawdzie (recenzja również wkrótce). Jedna z niewielu fantastycznych książek, które lubię.

#1 Toy Wars Andrzej Ziemiański

Najprościej jest powiedzieć: historia o prostytutce w kosmosie. Ale najprościej nie znaczy najlepiej. Chociaż w sumie nie do końca znam przesłanie tej książki, a może to dlatego, że dawno jej nie czytałam, ale za każdym razem odkrywam w niej coś, czego wcześniej nie zauważyłam.


No, to znacie już moje ulubione pozycje. Zdaję sobie sprawę z tego, że kilka z nich to całkiem nowe książki, ale co ja poradzę, że akurat te mi się podobają :>
Może za jakiś czas, gdy lita priorytetów się zmieni, wstawię nowe TOP 10 :3
Pytanie do Was: Jakie jest Wasze TOP 10?