wtorek, 27 sierpnia 2013

Liebster Blog Award


Liebster Blog Award ma na celu pomoc w rozpowszechnieniu blogów oraz jest to nagroda za staranne prowadzenie bloga. Najpierw należy odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez nominującego, następnie nominować 11 blogów i zadać 11 własnych pytań :). Należy również poinformować o nominacji wybrancyh.
UWAGA:
Nie wolno nominować bloga, który nominował Ciebie.

Za nominację (pierwszą w historii bloga) serdecznie dziękuję blogowi Read with Nefmi 

Pytania:
1. Jaki jest Twój ulubiony pisarz/pisarka?
Hmm... To trudne pytanie... Ulubiony pisarz to ktoś, po kogo książki chętnie sięgamy, wiedząc, że są dobre. Wydaje mi się, że takim autorem w moim przypadku jest chyba C.J. Daugherty, chociaż znam na razie tylko dwie jej książki. Obie były genialne 
2. Jaka była najgorsza przeczytana przez Ciebie książka?
"Zmierzch" Stephenie Meyer, chociaż winę za to ponosi prawdopodobnie Robert Pattinson , którego nie znoszę oraz Kristen Stewart z porażeniem mięśni twarzy. Cóż, najpierw dowiedziałam się o filmie, potem o książce.
3. Skąd wziął się pomysł na prowadzenie bloga?
Zawsze lubiłam pisać. Blogi zakładałam już wielokrotnie, ale żaden nie przeżył długo. W końcu, na blogu Book M.D. zaczęłam opisywać wszystkie przeczytane książki, ponieważ czasem mam ochotę przypomnieć sobie, o czym były. Potem przerodziło się to w pisanie recenzji, dzięki którym dzielę się czytelniczymi przeżyciami z innymi.
4. Ile książek czytasz średnio na miesiąc?
Zależy od tego, ile zajęć mam w szkole. Z reguły 5, czasem mniej, a czasem oczywiście więcej.
5. Częściej kupujesz nowe książki, niż wypożyczasz je z biblioteki?
Z reguły nie. Nie mam wystarczających funduszy, by móc pozwolić sobie na wiele nowych pozycji. Dopiero w te wakacje sobie trochę pofolgowałam i zakupiłam kilkanaście książek :)
6. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami?
Zaczęło się od książki "Moja mama czarodziejka" - lektury w pierwszej klasie podstawówki. Zakochałam się w niej, chociaż już nie pamiętam z jakiego powodu.
7. Jak spędzasz czas wolny, kiedy nie czytasz?
Śpię. Uwielbiam  spać. Najlepiej ze słuchawkami w uszach. Albo robię coś bardziej ruchliwego - włączam muzykę i "tańczę" :D
8. Wolisz serie wydawnicze, czy pojedyncze książki? Dlaczego?
Jest mi w zasadzie obojętnie. Chociaż nie, wolę trylogie. Czyli serie, ale nie za długie. Wtedy można wyczerpać wszystkie wątki i zgrabnie to zakończyć, a nie uciąć, jak to często bywa w pojedynczych historiach. Nie lubię jednak, kiedy nie ma zaplanowanej liczby tomów, jak w przypadku serii "Pretty Little Liars". Po siódmym tomie zaczyna się już dłużyć do końca.
9. Ile mniej więcej książek liczy Twoja biblioteczka?
Jeśli nie liczyć pozycji typu: "Krzyżacy" albo "Puc, Bursztyn i goście", między 80 a 90.
10. Wolisz kupować książki przez internet, czy w księgarniach?
Jest mi to obojętne, zależy gdzie są większe promocje.
11. Cieszysz się z początku roku szkolnego?
Cóż... Zależy od perspektywy. Nie, bo będę miała mniej czasu na książki z powodu konieczności nauki ("za rok matura!"). Tak, bo nareszcie będę miała czas spotkać się z koleżankami, bo w te wakacje jakoś nam nie wyszło.

Nominuję:

Pytania:
1. Jaka książka najbardziej Cię zaskoczyła? Dlaczego?
2. Czy kupiłaś kiedyś książki i później tego żałowałaś? Jakie?
3. Jaka jest pierwsza książka, która kojarzy Ci się ze słowem "szkoła"?
4. Na książce jakiego autora najbardziej się zawiodłaś?
5. Jaką książkę czytałaś najdłużej?
6. Masz ulubiony gatunek książek? Jaki?
7. Czy czytając słuchasz muzyki?
8. Który blog możesz uznać za swój ulubiony?
9. Czy przed obecnym blogiem, miałaś inne? O czym?
10. Czyje książki polecasz najczęściej?
11. Ekranizację jakiej książki możesz uznać za najlepszą?
I jeszcze raz dziękuję za nominację :>