poniedziałek, 24 lutego 2014

Liebster Blog Award #3 #4 i #5



Miałam plan, kilka tygodni temu, żeby na wszelkie zabawy blogowe odpowiadać na bieżąco, jednak tak mi się złożyły terminy recenzji, że nijak nie mogłam wepchnąć tam tych postów. Jednak bloga wyróżniającego zapisałam sobie w zakładkach, żeby nie zapomnieć. Za każdym razem, gdy siadałam przed laptopem, żeby w końcu móc z czystym sumieniem usunąć tę zakładkę, coś odciągało moją uwagę. W taki sposób doczekałam się drugiej nominacji (po raz pierwszy w historii bloga się zdublowały ♥ ). I znowu zaczęło się przekładanie, odkładanie, przeciąganie... I jakimś dziwnym zrządzeniem losu otrzymałam trzecią nominację (!) i napisanie tych odpowiedzi zamieściłam na pierwszym miejscu mojej listy „TO DO NA FERIE”.
A zatem:


Tym razem nominowały mnie: Natala Plekus z fantasy world (♥), Artemis z Poradnika Pozytywnego Czytelnika (♥) oraz Karolina A. z bloga Tamgdzie czas przestaje istnieć (♥). Wszystkim trzem dziewczynom z całego serca dziękuję (♥♥♥)

Krótkie zasady:
  • wyróżnienie dostaje się od innego bloga
  • należy odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez tego bloga (w moim przypadku może być w komentarzu pod tym postem)
  • na koniec wyróżnia się 11 blogów (innych od wyróżniającego) i zadaje się im 11 pytań.

Pytania od Nataly (Natala, Natalii... wybacz, nie wiem jak to odmienić :C)

1. Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem (w jakim wieku)? I jaka książka ją zapoczątkowała?
Moja przygoda z czytaniem zaczęła się od książki „Moja mama czarodziejka” - lektury w pierwszej klasie podstawówki. Zakochałam się w niej, choć już nie pamiętam, z jakiego powodu :)

2. Czy dostrzegasz na swoim blogu jakieś wady (chodzi mi o wady w recenzjach/notkach)? Jeśli tak - starasz się je zmienić?
W moim blogu aż roi się od wad i niedociągnięć, które bardzo rażą mnie w oczy. I chociaż głównie są to ułomności na wyglądzie, to jednak mam problem z recenzjami. Mam wrażenie, że w każdej z nich piszę dokładnie o tym samym i nie jestem w stanie zaciekawić czytelnika.

3. Masz jakiś swój ulubiony wierszyk/ulubione hasło, które związane jest z czytaniem lub książkami?
Tak wiele książek, tak mało czasu” albo „Nie mam co czytać!”, kiedy stoję przed moim regałem z książkami, którego półki dosłownie uginają się pod podwójnymi rzędami powieści :)

4. Gdybyś miał/miała stworzyć idealną książkę - taką, której ocena w Twoim mniemaniu byłaby najwyższa z możliwych - jakie elementy zawarłabyś/zawarłbyś w niej? Co byłoby dla Ciebie kluczowe?
Oryginalność i dynamizm. Bez tego nie ma, według mnie, dobrej książki. Nie może to być odgrzewany kotlet, który ciągnie się jak smar w animowanych bajkach. Coś musi się dziać :)

5. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej?
Sensacje, kryminały i fantastykę ostatnio, chociaż w moim przypadku to się zmienia tak szybko, że pewnie gdybyś zapytała mnie o to, powiedziałabym Ci zupełnie coś innego.

6. Czy okładka książki ma dla Ciebie znaczenie? Czy na jej podstawie potrafisz już wywnioskować coś o fabule pozycji?
Jeśli chodzi o mnie, okładki są w 90% przypadków czynnikiem decydującym, czy zwrócę uwagę na daną pozycję, czy nie. Nie potrafię się oprzeć książkom, których okładki są prześliczne, choćby nawet nie pasował mi gatunek. Nawet pomimo tego, że wiele razy sparzyłam się na tych osądach, nadal nie potrafię się od tego uwolnić :)

7. Masz przyjaciela/przyjaciółkę z którą dzielisz czytelniczą pasję?
Przyjaciółkę istotnie mam, chociaż nasze gusta czytelnicze nieco się różnią :) Jednak mam kilka naprawdę dobrych koleżanek (z blogosfery i spoza niej), z którymi mogę dzielić się opiniami na temat wielu historii, bo mamy takie same zdania o nich.

8. Czy planujesz w przyszłości w jakiś konkretny sposób bardziej rozwijać swojego bloga? Jeśli tak - pod jakim kątem?
Nie wiem. Jak na razie moim celem nr 1 jest dotrwanie do 1 lipca i możliwość obchodzenia rocznicy (pierwszej). Będzie to wtedy najdłużej prowadzony przeze mnie blog w całej mojej karierze w sieci (która ciągnie się od ok. 9 lat). Jednak gdybym miała rozwijać swój Ostatni rozdział, pewnie dodałabym elementy lifestyle'u. Kręci mnie pisanie o życiu. Oraz dział z wywiadami, chociaż ten (choć skromny) już jest :)

9. Jak myślisz - do jakiego bohatera książkowego jesteś podobna/podobny?
Tego pytania się nie spodziewałam. Nie lubię oceniać samej siebie, bo zawsze się boję, że w oczach innych będzie to wyglądać na przechwałki... Jednak, skoro muszę, odpowiem, że chyba do Julii z „Dotyku Julii”. Paradoksalnie jest to jedna z najniżej ocenionych przeze mnie historii :)

10. Czy kiedykolwiek zdarzyło się, żeby ekranizacja zachęciła Ciebie do przeczytania książki? Jeżeli tak - podaj przykład.
Tak, nawet stosunkowo nie dawno była taka sytuacja. Dotyczyła ona „Miasta Kości” Cassandry Clare. Film wydał mi się niesamowicie dynamiczny i taki... niezwykły. Marzyłam o tym, jak genialna będzie powieść, ale rzeczywistość okazała się inna. Książka wydała mi się blada, wręcz bezbarwna po obejrzeniu filmu.


Pytania od Artemis:

1. Gdzie wyobrażasz sobie siebie za 10 lat?
Gdzie, czyli chodzi o miejsce na Ziemi, czy sytuację życiową? Za 10 lat będę miała 28. Mam nadzieję, że do tego czasu znajdę sobie skrawek własnej podłogi, źródło dochodów (które będzie się łączyło z książkami – koniecznie) oraz kogoś, kto przy mnie będzie cały czas. I nie mówię tu o przyjaciółce. Raczej o przyjacielu :3

2. Co sądzisz o ekranizacjach książek?
Uważam, że zależy od książki i od reżysera. Bo są ekranizacje, które tak kaleczą książkę, że nie da się tego swobodnie oglądać, a są takie, które nawet trochę ubogacają historię spisaną na kartkach. Do tej drugiej kategorii na pewno mogę zaliczyć ekranizacje obu części trylogii „Igrzyska śmierci”

3. Jakiej muzyki słuchasz najczęściej?
Najczęściej? No cóż, co tu dużo ukrywać, pamięć mojego telefonu zajmują całe płyty 30 Seconds to Mars, Paramore, Brain's All Gone, Kings of Leon, Kasabian i Florence + the Machine To jest to, czego słucham przy każdej możliwej okazji.

4. Dlaczego założyłaś/łeś bloga?
Na początku był on dla mnie kolejnym blogiem, który po miesiącu, max dwóch, przestanie istnieć. Tak było dotychczas. A stało się inaczej. Jednak nadal pamiętam, że chciałam po prostu zapisywać to, co myślałam na temat aktualnie czytanych książek. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że będę pisać recenzje dla wydawnictw. Wiedziałam tylko, że czasami przypomina mi się jakiś element z jakiejś historii i za Chiny nie potrafię sobie wtedy przypomnieć, z jakiej. Dlatego chciałam to spisywać.

5. Jak postrzegasz blogowanie? Jako pracę, rozrywkę, a może jeszcze coś innego?
Z początku pisałam dla siebie. Potem, kiedy miałam już tych 5 obserwatorów, zaczęło mi to sprawiać przyjemność i stało się moim hobby. Tak jest do dzisiaj. Nie traktuję tego jako pracy, bo przecież w zasadzie jedyne, co z tego dostaję, to satysfakcja z każdego komentarza „świetna recenzja”, „no, namówiłaś mnie”, „czekam na więcej”. To jest to, co sprawia mi największą radość, obok czytania i pisana :)

6. Pierwsza książka przeczytana w 2014 to...?
Srebrnowłosa” Kai Wasilewskiej, polskiej debiutantki, studentki z Gdańska, z którą aktualnie prowadzę sobie kulturalną rozmowę emailową, a co z tego wyjdzie, to się zobaczy :)

7. Które stwierdzenie jest prawdziwe: żyję by czytać czy czytam by żyć?
Czytam by żyć. Bo przecież mogłabym żyć bez czytania. Naprawdę mogłabym, ale wtedy blokowałabym sobie samej możliwość przeżycia kilkuset innych żyć, żyć bohaterów.

8. Jakiego autora bądź autorkę zaprosiłbyś/zaprosiłabyś na kawę/herbatę/kakałko/sok?
Kakałko, skoro dajesz wybór :D Chyba byłaby to Suzanne Collins, autorka moich kochanych „Igrzysk...”. Albo nie, J.K. Rowling, twórczyni „Harry'ego...”. Nie, nie umiem się zdecydować. Najlepiej obie na raz

9. Jak długo po przeczytaniu książki piszesz recenzję? Od razu czy raczej czekasz kilka dni/tygodni na napisanie opinii?
Z reguły staram się pisać od razu, bo boję się, że umkną mi ważne szczegóły. Jednak publikuję zazwyczaj 3-4 dni później. Wtedy emocje już opadły, bo przeniosłam się do innego świata, więc na opisaną książkę patrzę z większym dystansem. Wierzę jednak w uczucia, więc zazwyczaj nie zmieniam w nich zbyt wiele :)

10. Czy sądzisz, że przyjaźń między dwoma blogerami jest możliwa?
Oczywiście! Jeżeli tylko jest później poparta spotkaniem „w realu” i rozmowami na tematy inne niż blog :)

11. Z jakiej piosenki pochodzi ten tekst:
„That these are the xxxx that bind you together, forever
xxx these little things xxxxxx you forever, forever”
Lub zgadnijcie tę piosenkę:
„xxx of the laws I've xxxxxx, loves xxxx I've sacrificed
Is xxxx the xxx?”
Pierwszej nie kojarzę, jednak druga to niezaprzeczalnie „Up in the air” Marsów ♥


I teraz czas na pytania Karoliny:

1.Co, oprócz czytania, lubisz robić w wolnym czasie?
Spać, jeść, bawić się Inkscapem Tak, to moje jedyne zajęcia. Kto by się tam przejmował sportem, nauką czy graniem w Flappy Bird :D

2. W jakiej pozycji najczęściej czytasz?
Muszę podać jedną? Moja pozycja do czytania ewoluuje w zależności od ciężaru książki i jej wymiarów, jednak zazwyczaj kończy się tak, że nogi zahaczam o coś, co znajduje się wyżej niż moja głowa i balansuję tylko na kości ogonowej :)

3. Potrzebujesz ciszy i spokoju żeby skupić się na lekturze, czy hałas raczej Ci nie przeszkadza?Mam czwórkę młodszego rodzeństwa. Naprawdę, uwierz mi, do każdego hałasu można się przyzwyczaić :D

4. Prowadzisz pamiętnik lub coś zbliżonego do tego (np. zeszyt, dziennik)?
Mam kalendarz na 2014 rok, w którym zapisuję, co danego dnia obejrzałam, upiekłam, przeczytałam, kogo poznałam itp. :) To takie moje małe dziwactwo.

5. Piosenka, która aktualnie króluje na Twojej playliście?
Teraz? Namiętnie słucham „Underdog” Kasabian Chociaż jeszcze kilka tygodni temu był to „Conquistador” 30 Seconds to Mars

6. Co sądzisz o stwierdzeniu, że człowieka można poznać po tym co czyta?
Oj, można. Nie mówię, że po jednej książce, jednak gust czytelniczy naprawdę dużo mówi o człowieku. Co byś powiedziała o człowieku, który gardzi fantastyką, czyta jedynie literaturę faktu? Twardo stąpa po ziemi. A o kobiecie, która co tydzień z biblioteki wychodzi z naręczem romansów? Na pewno jest wrażliwa i płacze na „Titanicu”. Nie twierdzę, że to reguła, ale rzadko drastycznie mija się z prawdą.

7. Jesteś bardziej realistką twardo stąpająca po ziemi, czy marzycielką z głową w chmurach?
Uwielbiam zatracać się w marzeniach, chociaż gdy trzeba, jestem realistką aż do bólu. A przynajmniej staram się nią być. Należę jednak bardziej do grupy tych, które czekają na ratunek od księcia z bajki, niż same idą go ratować.

8. Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z czytaniem? Od jakiegoś konkretnego tytułu, który sprawił, że pokochałaś czytanie?
Powtórzę odpowiedź z pytania wcześniej: Moja przygoda z czytaniem zaczęła się od książki „Moja mama czarodziejka” - lektury w pierwszej klasie podstawówki. Zakochałam się w niej, choć już nie pamiętam, z jakiego powodu :)

9. Jeśli mogłabyś przenieść się w czasie, jaką epokę byś wybrała i dlaczego?
Nie mam pojęcia, jak ta epoka się nazywa – nigdy nie byłam dobra z historii, ale tam kobiety były traktowane jak największy skarb. Panowie zabiegali o damy w obszernych sukniach, tocząc ze sobą pojedynki, a za największe spoufalenie uważano wtedy dotknięcie dłoni kobiety nieosłoniętej rękawiczką. Dla mnie ten okres tchnie magią i tłumionym erotyzmem. Nie potrafię tego nawet racjonalnie wytłumaczyć, jednak jest w tym wszystkim coś, co mnie przyciąga.

10. Za co kochasz czytanie? Tak po prostu, czy za coś konkretnego?
Za to, że pozwala wznieść się ponad szarą rzeczywistość, przeżyć tak wiele żyć, ile się tylko zapragnie. Pomaga również zrozumieć wiele rzeczy i sprawia, że wyobraźnia zaczyna skakać salta bez ostrzeżenia :)

11. Ulubiony kolor? Dlaczego taki?
Widzę, że już zbrakło pomysłów :D Cóż, chyba brąz i wanilia. Gdybym mogła, wszystko przemalowałabym na brązowo i waniliowo. Mój pokój zresztą tak wygląda :) Barwy mlecznej czekolady i wanilii kojarzą mi się z ziemią. Nie wiem czemu :) Poza tym psują do mojej karnacji.

Ufff... Wygląda na to, że skończyłam :) Zajęło mi to w sumie dwie i pół godziny, a jeszcze muszę nominować kogoś. Oto moje typy (celowo starałam się nie brać tych samych, co ostatnio)
1. http://z-ksiazka-w-chmurach.blogspot.com/
2. http://recenzjemystic.blogspot.com/
3. http://mirror-of--soul.blogspot.com/
4. http://recenzjeami.blogspot.com
5. http://magicznyswiatksiazki.pl/
6. http://czekoada.blogspot.com/
7. http://natalax3recenzje.blogspot.com/
8. http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/
9. http://jest-rudo.pl
10. http://alone-with-books.blogspot.com
11. http://waniliowe-czytadla.blogspot.com/

I pytania dla Was:
  1. Jaki jest Twój ulubiony strój na leniwe dni spędzane w domu?
  2. Gdybyś wygrała na loterii, o czym byś pomyślała w pierwszej chwili?
  3. Co możesz uznać za najbardziej szaloną rzecz w Twoim życiu?
  4. Co jest twoim absolutnym MUST HAVE na tę chwilę?
  5. Jak wyobrażasz sobie przyszłość swojego bloga?
  6. Co Cię motywuje do działania?
  7. Z czego składałby się Twój wymarzony deser?
  8. Który ze sportów, które uprawiasz, możesz uznać za najbardziej aktywny?
  9. Co czujesz, kiedy wydaje Ci się, że wszyscy dookoła się na Ciebie patrzą?
  10. Z kim współpracuje Ci się najlepiej? (może być firma, wydawnictwo, portal, osoba... cokolwiek)
  11. Wyobraź sobie, że umiesz latać. Gdzie poleciałabyś najpierw?

Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie
Ja :3
Znaczy Natalie Rosa
(dla znajomych, którzy nie znają mojego prawdziwego mienia: Nats ♥)

____________________

I chciałabym Wam przypomnieć o konkursie, który przerodził się w rozdawajko-konkurs! Teraz łatwiej wygrać najnowszą powieść p. Agnieszki Lingas-Łoniewskiej Brudny świat!! Wystarczy kliknąć :)