niedziela, 12 stycznia 2014

Liebster Blog Award #2

Już drugi raz (wiem, szału nie ma, patrząc na niektórych) ktoś wyróżnił mnie w zabawie Liebster Blog Award i tym razem była to Anika Tomaszewska z bloga Art Farma! Serdecznie jej za to dziękuję :3

Na początek zasady zabawy:
  • wyróżnienie dostaje się od innego bloga
  • należy odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez bloga wyróżniającego
  • na koniec wyróżnia się 11 blogów (innych od bloga wyróżniającego) i zadaje się im 11 innych pytań

Wiele tego nie ma, więc nie przeciągając przejdę do pytań dla mnie i moich odpowiedzi na nie :)

1. Jaką książkę polecasz na długie zimowe wieczory?
Pierwsze pytanie i już mam problem :) Myślę, że jakąś lekką, która nie wymaga zbytniego zaangażowania, a zarazem romantyczną. Moim wyborem byłby „Intruz” Stephanie Meyer.

2. Jaki napój najchętniej pijesz zimą?
Najbardziej lubię gorącą herbatę Earl Grey (koniecznie Liptona i z grubą pajdą miękkiego chleba) lub kakao z gorącym mlekiem.

3. Jakiej techniki artystycznej chciałabyś spróbować?
Nie jestem zbyt obeznana w tego typu rzeczach, ale ostatnio zaintrygowały mnie węzły makramowe, z których można robić przeróżną biżuterię. Gdybym tylko miała choć kawałek talentu i odrobinę wolnego czasu... :)

4. Jaką porę roku lubisz najbardziej?
Wiosnę. Zdecydowanie. Żadna inna pora roku nie może się z nią równać. Jest idealna, temperatura oscyluje około 23 stopni, czasem pada (a wtedy przepięknie pachnie), czasem mocno świeci słońce. Wszystko budzi się wtedy do życia po nudnej i szarej zimie, gdzie się nie spojrzy, widać soczystą zieleń... Tak, zdecydowanie najbardziej lubię wiosnę :)

5. Jaki jest twój ulubiony serial lub film?
Chyba łatwiej zapytać, których nie lubię :) Ale chyba najchętniej wracam do starych polskich komedii (starych czyli starszych niż 5 lat), typu np. „Kiler”, „Sami swoi”, „Jak rozpętałem II wojnę światową”, „Vinci”, „Seksmisja”... Seriali raczej nie oglądam, zbyt dużo czasu pochłaniają, chociaż uwielbiam „Glee” i „Prawo Agaty” (w zasadzie nie wiem, czemu oglądam to drugie, po prostu nie mogę przestać xd)

6. Jaki kraj lub miejsce na świecie chciałabyś odwiedzić i dlaczego?
Od wieelu, wielu miesięcy pod głowie chodzi mi Londyn. To miasto urzekło mnie już w podstawówce (jakieś 6 lat temu) i w zasadzie można powiedzieć, że jestem w nim zakochana, chociaż nigdy w nim nie byłam. Wszystko, od czerwonych autobusów, po wiele miejsc związanych z moimi ulubionymi powieściami (np. dworzec King's Cross) ciągnie mnie tam jak magnes. Problemem jest tylko to, że mogłabym mieć problem z pobytem tam – nikogo tam nie znam i moi rodzice są bardzo „polscy” - wyznają zasadę „jak nie musisz – nie wyjeżdżaj”.

7. Jakiego artystę podziwiasz i dlaczego?
Wydaje mi się, że jedynym artystą, o którym mogę powiedzieć, że go podziwiam, jest Jennifer Lawrence. To wulkan energii, który nie robi nic, by zmienić siebie tak, jak chciałyby media. Ma niesamowite poczucie humoru i wydaje się być zupełnie zwyczajną osobą, biorąc pod uwagę to, jak interesuje się nią opinia publiczna. Wygląda na osobę zupełnie naturalną i otwartą, która nie ma nic do ukrycia. Nie da się jej nie lubić :)

8. Co najbardziej cię relaksuje?
Słuchawki w uszach, muzyka (30 Seconds to Mars, Paramore, Florence + the Machine i Kings of Leon) ustawiona na taki poziom głośności, żeby nie pękały mi bębenki, ale też żebym nie słyszała nic z zewnątrz i dobra książka. Czasem, gdy jestem naprawdę zmęczona, zamieniam książkę na miękką poduszkę i poddaję się Morfeuszowi.

9. Jaki jest twój ulubiony kolor lakieru do paznokci?
Jako pewnie jedna z niewielu dziewczyn nie maluję paznokci zbyt często. Źle się z tym czuję, ciągle mam wrażenie, że ludzie np. w autobusie widzą wszystkie mankamenty mojego manicure'u (nie wiem, czy dobrze napisałam :P). Jednak kiedy już się tak zdarz, wybieram ciemne kolory: czarny, granatowy, bordowy. Na jasnych zbyt dobrze widać niedociągnięcia :)

10. Jaki blog, portal lub miejsce w sieci najchętniej odwiedzasz w poszukiwaniu inspiracji?
Tu pewnie nikogo nie zaskoczę, jeżeli podam Facebooka (naprawdę, czasem są tam inspirujące rzeczy). Oprócz tego jest kilka blogów, które odwiedzam regularnie. To między innymi (bo nie dam rady wypisać tu wszystkich) Secret Books, Everyday Book, Za górami książek, Mirror of soul i Poradnik Pozytywnego Czytelnika. Więcej mi w tej chwili nie przychodzi do głowy, chociaż jeżeli komentowałam więcej niż raz, można być pewnym, że to również jeden z tych blogów.

11. Jaka jest twoja ulubiona zabawka lub zabawa z dzieciństwa?
Ulubiona to nie wiem. Ale za to pamiętam dwie, z którymi miałam najwięcej przeżyć. Pierwszą był mały, czarno-brązowy piesek, nazywał się Dżeki (jak wszystkie moje pluszowe pieski). Byłam z nim bardzo zżyta, jako że przez alergię nie mogłam mieć prawdziwych zwierząt. I kiedy pojechałam z rodzicami nad jezioro, do takiego małego baraczku, on mi się gdzieś zapodział. To było straszne. Nie mogłam zasnąć. Dokładnie to pamiętam, choć mogłam mieć wtedy z 5, 6 lat. Drugą moją zabawką była Rudzia (ku chwale kotki z „Budzika”). Pluszowa, mała i w biało-rude paski była ze mną wszędzie do 12 roku życia. Wtedy nie wiem, co skłoniło mnie, bym oddała ją na PCK. Pamiętam, że śniło mi się, że ona płacze gdzieś tam w jakimś domu dziecka i woła mnie, a ja nie mogłam się do niej dostać, bo drzwi do pokoju, w którym była, zamknięto na głucho...

Ufff... przy ostatnim pytaniu powróciły emocje... Znowu się prawie popłakałam... No, ale koniec z tym. Teraz moja kolej na wybór szczęśliwej 11. Oto ona:

Pytania ode mnie:
  1. Jaką książkę polecasz wszystkim, ktokolwiek zapyta?
  2. Czy są słodycze, za które możesz zabić?
  3. Ciągnie cię do tego, co popularne w danej chwili, czy w czasie największego szumu omijasz to szerokim łukiem?
  4. Gdybyś miał(a) wybrać magiczną/nadnaturalną zdolność, co byś wybrał(a)?
  5. Masz jakieś dziwny nawyk lub hobby, którego wg ciebie nikt nie ma?
  6. Jaki film możesz oglądać bez końca?
  7. Jakie jest twoje najmilsze wspomnienie ze szkoły?
  8. Jak podchodzisz do sportów zimowych?
  9. Jaki smak miał najlepszy dżem, jaki kiedykolwiek jadłeś/-aś?
  10. Potrafisz wskazać swoją ulubioną bajkę z dzieciństwa? (nie musi chodzić o bajkę animowaną)
  11. Twój główny cel na 2014 rok to...


Hahahah, jak zawsze moje pytanie są do... chrzanu, ale nie przejmujcie się, tylko odpowiadajcie :P Z niecierpliwością czekam na Wasz posty i jeżeli to tylko jest możliwe, wstawcie w komentarzu linki do nich. Z wielką chęcią przeczytam, a w blogrollu mogę niechcący je ominąć ^^