niedziela, 3 sierpnia 2014

STOS czerwcowy i lipcowy

Stos czerwiec lipiec Ostatni rozdział

Połowa wakacji za nami niestety... Ale, nie można przecież myśleć już o sami-wiecie-czym! Dlatego, żeby trochę zmienić panujący trend podsumowań całych wakacji, ja podsumuję tylko pierwszą część.


W okresie czerwca i lipca udało mi się zebrać w sumie 25 książek, z czego z jednej strony jestem bardzo dumna, a z drugiej... no cóż, miałam przestać je gromadzić i przebrnąć przez to, co stoi na półce np. od lipca zeszłego roku... Nic z tego oczywiście nie wyszło i właśnie wzbogaciłam się o 2 kolejne, ale one będą w stosie z sierpnia/września.

Stos czerwiec lipiec Ostatni rozdział

Zatem, lecąc od lewej od dołu:


Sherlock Holmes. Opowiadania Arthur Conan Doyle (tom I) – wakacyjny kiermasz książek (3 PLN)
Lubię te kiermasze. Zawsze coś można tam znaleźć :) Ten tomik zawiera trzy opowiadania angielskiego pisarza: Skandal w Bohemii, Liga Rudowłosych oraz Sprawa tożsamości. Znam historie o tym słynnym detektywie, więc chyba nie mam się czego spodziewać. Tym bardziej, że Ligę Rudowłosych czytałam jako lekturę. Chciałam mieć po prostu kilka tych opowiadań na własność. Lubię Sherlocka. Nie, nie kocham. Po prostu lubię.





Tożsamość Rodneya Cullacka Przemek Angerman – egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Uroboros
Co tu dużo mówić – ma obrazki, a o reszcie poczytacie w mojej recenzji tej książki :)







Płacz wilka Ewa Formella – egzemplarz recenzencki od akcji Polacy nie gęsi i swoich autorów mają
Ciekawa pozycja dla fanów obyczajówek – nieco baśniowa, trochę intrygująca. Zresztą, ją też już zrecenzowałam.






Więzień labiryntu James Dashner – egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Papierowy Księżyc
Wzięłam, bo okładka jest fajna, książka porównana została do trylogii Collins, a potem się jeszcze dowiedziałam, że będzie film na podstawie serii. Zaryzykowałam i tu możecie przeczytać, jak na tym wyszłam.







Pierwszy grób po prawej Darynda Jones – j.w.
Po tym, jak nasłuchałam się zachwytów na temat tej książki wykrzykiwanych na facebookowym czacie przez Mirror of soul, stwierdziłam, że chyba naprawdę warto poznać serię Jones. Pewnie wielu z Was już przeczytało kilka słów na jej temat.





Cień anioła Iwona Czarkowska - wymiana z Nefmi
W sumie, tak jak będzie w przypadku kolejnych książek z wymiany, wzięłam ją, bo od dawna mnie intryguje. Nie czytałam żadnego opisu, nie mam pojęcia, o czym jest, ale chodziła za mną od przynajmniej kilku miesięcy, więc wykorzystałam okazję.







Zawładnięci Elana Johnson - wymiana z aoiven
Jakoś tak... Z reguły staram się omijać książki z Wydawnictwa Amber z daleka, ale opis tej książki mnie zaintrygował i to wystarczyło, żebym nie mogła jej wyrzucić z myśli przez kilka dni. Więc teraz stoi na półce i czeka cierpliwie na swoją kolej (która pewnie nigdy nie nadejdzie ^^)





Zbuntowana Veronica Roth - wymiana ze Zrecenzowaną
W sumie nie wiem, czemu drugi tom jest najpierw, ale widocznie pierwotna koncepcja opisywania tego zdjęcia była nieco inna, a potem wyleciała mi z głowy. Recenzję Zbuntowanej dodałam niedawno. Pragnę tylko dodać, że Zrecenzowana (Karolina, o ile się nie mylę) jest bardzo miłą osobą, a wiem to stąd, że spotkałyśmy się na żywo :)





Niezgodna Veronica Roth - j.w.
Książkę już znałam, ale podobała mi się i stwierdziłam, że muszę postarać się o własny egzemplarz. Warunek był jeden: stara wersja okładki. Filmowa jest beznadziejna. Jeszcze gdyby wykorzystali te ciemne plakaty, które pojawiły się jako pierwsze, to mooooże bym się zastanowiła ;) Poczytajcie sobie o tej książce na moim blogasku :)






Śmiercionośne fale Carrie Ryan - j.w. (to był taki pakiet ^^)
Po niezwykle dobrym wrażeniu, jakie zrobiła na mnie I część trylogii, szukałam tej książki dosłownie wszędzie. Recenzja już jest napisana, czeka tylko na sprawdzenie i publikację, jak jakieś osiem innych.







Śmierciowisko Anna Głomb - wymiana z pinacolada16
No powiedzcie, czy to nie jest intrygujący tytuł? Ta książka mogłaby być o ptakach latających nad śmietniskiem i umierających wskutek zagazowania smrodem z odpadów, a i tak bym ją wzięła i przygarnęła z otwartymi ramionami.






Córka anioła Lynn Sholes, Joe Moore - prezent od Marthy Oaksiss
Sporo czekała od maja, ale w końcu się doczekała i trafiła do mnie. To coś o upadłych aniołach i ich walce z Bogiem, tylko opis z tyłu okładki brzmi o wiele lepiej niż to, co Wam tu prezentuje. Ogółem może to być ciekawa pozycja, ale może równie dobrze okazać się gniotem... Oby nie :)







Enklawa Ann Aguirre - wymiana z Marthą Oaksiss
Sprawa z tą książką ma się dokładnie tak samo, jak z poprzednimi. Nic o niej nie wiem, ale jest porównywana do trylogii Collins, ma tajemniczą okładkę i dziwny tytuł. Jak łatwo jest mnie omotać...






Mroczne Cienie. Narodziny Angelique Lara Parker - j.w.
Kojarzycie film Burtona z 2012 z Deppem i Bohnam Carter w obsadzie? To dlatego zainteresowałam się tą książką. Film uważam za ciekawy, chociaż trochę przesadzony, ale sprawą priorytetową teraz jest porównać to, czym się różnią od siebie te dwa dzieła.







Mroczne wzgórza Patrick Carman - j.w.
Wzięłam, bo potrzebna była do pakietu :) A że tytuł jest tajemniczy, okładka ciekawa, a całość wydana nakładem Wydawnictwa Jaguar, grzechem było nie brać. Chociaż podobno to powieść dla dzieci...






Ćwiartka raz Karolina Korwin-Piotrowska - Empik, promocja 3 za 2 (44 PLN)
Dla niektórych może to być niemałe zaskoczenie, biorąc pod uwagę to, że nie kupuję niefabularnych książek. Jednak, ze względu na to, że Korwin-Piotrowska (która, o dziwo, wcale nie jest spokrewniona z Koriwnem-Mikke) jest absolwentką "mojego" LO, postanowiłam poczytać, co ma do powiedzenia.





World War Z Max Brooks - Empik, promocja 3 za 2 (to była ta 3, najtańsza książka)
Kocham zombie, więc nie mogłam, po prostu nie mogłam, nie mieć tej książki na własność. Przymierzam się do niej, ale pewnie, jak znaczna większość, musi poleżeć kilka miesięcy, aż nadejdzie jej czas. Filmu nie oglądałam, nie przepadam za Pittem...




A teraz prawa część, tym razem od góry:




Mroczne umysły Alexandra Bracken - Empik, 3 za 2 (37 PLN)
Recenzja już napisana, czeka na poprawienie i publikację, ale do lektury zostałam zachęcona przez kochaną Artemis i z pewnością nie żałuję. Pewnie, gdyby nie ona, ta książka też musiałaby swoje odleżeć na półce.






Hyperversum Cecilia Randall - Auchan, promocja (9,99 PLN)
Miałam ją dostać z wymiany, ale TA dziewczyna stwierdziła, że jej nie odda, bo za bardzo się jej spodobała. No więc kupiłam, bo słyszałam, że to taka gra przeniesiona do rzeczywistości. Zobaczymy, czy mi podpasuje.








Wyspa Motyli Corina Bomann - wakacyjny kiermasz książek (12 PLN)
Otwarte jeszcze nie zawiodło mnie na tyle, żebym przestała czytać to, co wydadzą, chociaż ani Wybrani, ani Dotyk Julii, ani Zimowa opowieść mi się nie spodobały za bardzo. Stwierdziłam, że dam im jeszcze jedną szansę. Na zachętę.







Ziemia, powietrze, ogień i... budyń Tom Holt - j.w. (20 PLN)
Ta książka może być zupełnie o niczym, ale ten BUDYŃ podbił moje serce. A że to Prószyński, to to nie może być całkiem zła książka.








Irena Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska - j.w. (20 PLN)
Poznałam ją, bo kiedyś Kapturek ją recenzował. Stwierdziłam, że przydałoby się przeczytać w końcu coś poważnego...







Neva Sara Grant - j.w. (12 PLN)
A zaklinałam się, że koniec z paranormalami... No ale na Nevę polowałam kilka miesięcy, więc się nie liczy! Mam tylko nadzieję, że nie wydałam tych 12 (!!) złotych tylko po to, by patrzeć, jak bohaterka się waha...








Cień kruczych skrzydeł Garth Stein - j.w. (15 PLN)
Okładka, okładka, okładka, okładka, tytuł, okładka, okładka... Jaka ja jestem przewidywalna...







Sherlock Holmes. Opowiadania Arthur Conan Doyle (tom II) – j.w. (3 PLN)
Nie będę się powtarzać. Dodam tylko, że w tym tomie są kolejne trzy opowiadania:  Tajemnica doliny Boscombe, Pięć pestek z pomarańczy oraz Krzywousty mężczyzna. Tym razem znam tylko Pięć pestek pomarańczy.





Uff... Wiecie co? Takie podsumowania są dobre, bo dokładnie widzę, ile kasy wydałam i... co ważniejsze...  jakich powodów. Książek, które kupiłam, bo OKŁADKA BYŁA ŁADNA, jest zdecydowanie za dużo i obawiam się, że znaczna część z nich mi się nie spodoba...
A Wy co ciekawego upolowaliście w te piękne, wakacyjne dni?

W razie, gdyby ktoś się pytał: niedługo ukaże się post z wynikami konkursu, ale sporo pytań od Was mam i brakuje mi czasu, żeby na nie odpowiedzieć jak człowiek cywilizowany ;)